Kurs manewrowy w Chorwacji - Szkolenie skipperskie ( 7 dni )

Termin:         10.03-27.03.2018

Jacht:           Elan 434 / Bavaria 46

Lokalizacja:  Split/Sibenik

Zaokrętowanie:

10.03.2018 Split/Sibenik

Wyokrętowanie:

27.03.2018 Split/Sibenik

Rejs nr: CH1m/03/18
Nasze kursy to wyjątkowy profesjonalizm, indywidualne podejście do każdego załoganta, skoncentrowanie się na praktycznych aspektach żeglowania, manewrowania, zarządzania rejsem i współdziałania z załogą. jest szkoleniem maksymalnie zorientowanym na praktykę. Każdego dnia przez kilka godzin ćwiczymy manewrowanie w portach. Poznajemy jak zachowuje się jacht na silniku i żaglach. Po kursie będziesz czuć się pewnie jako sternik i kapitan. Będziesz efektywnie i bezpiecznie żeglować i  precyzyjnie i sprawnie manewrować w ciasnych marinach. Poznać jacht „od podszewki”. Będziesz wiedzieć jak poradzić sobie z najczęstszymi problemami i awariami na jachcie. Dla zainteresowanych możliwość uzyskania certyfikatu kompetencji sternika ISSA.   Uczestnicy naszych szkoleń z poprzednich lat z powodzeniem czarterują i prowadzą katamarany w: Grecji, Chorwacji, Włoszech, Turcji, Balearach, Karaibach, Wyspach Kanaryjskich
 
 

 

7-dniowy kurs to – 8 w 1:

  • Kurs manewrowania, cumowania i kotwiczenia dużym jachtem na silniku

  • Kurs przejęcia, obsługi i prowadzenia jachtu czarterowego

  • Praktyczny kurs nawigacji telestrycznej, pilotażowej i elektronicznej

  • Kurs nocnego pływania jachtem

  • Szkolenie z obsługi i naprawy silnika diesla

  • Meteorologia akwenów i passage planning

  • Kurs działania, użytkowania i naprawy instalacji, i urządzeń jachtowych

  • Kurs bosmański, bezpieczeństwa i troubleshooting

Zakres intensywnego tygodniowego szkolenia obejmie praktyczne i teoretyczne ćwiczenia dotyczące:

  • właściwego odebrania jachtu w pierwszym dniu czarteru oraz oddania go ostatniego dnia

  • kierunków żeglowania względem wiatru, ustawienia żagli i bezpiecznych zwrotów

  • obsługi wszystkich urządzeń na jachcie

  • manewrowania jachtem na silniku na morzu i w ciasnych marinach

  • cumowania,  cum, szpingów, brestów, mooringów

  • sposobów kotwiczenia, wybierania odpowiednich miejsc i zabezpieczania jachtu

  • gps, kompasy, praca na mapie, ustalanie pozycji, nawigacja telestryczna, zliczeniowa i elektroniczna

  • pilotaż i pływanie w ograniczonej widoczności

  • pływanie w nocy, również bez urządzeń GPS

  • Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu, znaki i systemy nawigacyjne

  • najczęstsze awarii sprzętu i wyposażenia jachtu: jak zapobiegać, jak naprawiać

  • prace bosmańskie i praktyczne zastosowanie węzłów żeglarskich

  • przygotowanie jachtu i pływanie w trudnych warunkach atmosferycznych

  • bezpieczeństwo na morzu: sprzęt, umiejętności, procedury, człowiek za burtą

  • meteorologia, odbieranie komunikatów, przewidywanie, planowanie trasy i postojów

  • obsługa radia VHF: korespondencja rutynowa i awaryjna

 

ELAN 434 IMPRESSION

Zaprojektowany przez Rob Humphreysa  jest jednym z modeli Elan który odnosił największe sukcesy w 60-letniej historii stoczni Elan. Jednostka otworzyła nową linię jachtów kategorii turystycznej przeznaczonych do dłuższych rejsów rodzinnych. Jacht posiada elegancki styl, dobrą dzielność morską, jest komfortowy oraz potrafi pomieścić większą ilość zapasów co jest wygodne podczas dłuższych rejsów.Posiada stosunkowo dużą ilość miejsca, jak też duży zbiornik wodny. Wnętrze jest obszerne, starannie wykończone, okna wpuszczają do środka dużą ilość światła. Elan 434 Impression posiada podwójne koło sterowe, manewrowanie jachtem nie stanowi większego problemu. Jednostka dzięki swojej atrakcyjnej cenie pojawiła się w wielu flotach czarterowych, a jego dość dobre wyposażenie w stosunku do ceny zaowocowało sukcesem.

1/2
 
 

Qualified crew 

to certyfikat dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z żeglarstwem morskim. Często są to osoby, które planują zdobycie bardziej zaawansowanej wiedzy żeglarskiej, aby w konsekwencji samodzielnie prowadzić jachty. Ten certyfikat doskonale podkreśla ich rolę jako osób, które w sposób aktywny mogą pomóc przy obsłudze jachtu morskiego, zdobywając tym samym doświadczenie niezbędne do uzyskania certyfikatu skippera.

Inshore skipper 

to podstawowy amatorski stopień dla skipperów, który wystarcza, aby samodzielnie wynająć jacht morski do żeglugi rekreacyjnej. Umożliwia on pływanie praktycznie na wszystkich akwenach czarterowych. Jest to certyfikat przeznaczony dla tych, którzy planują pływać głównie po ciepłych wodach (akweny Morza Śródziemnego, Wysypy Kanaryjskie, Karaiby itp.).

Certyfikat ten potwierdza nasze umiejętności w momencie zdobywania go, ale absolutnie nie ogranicza nas, kiedy zdobyte doświadczenie i praktyka żeglarska umożliwią nam rozszerzenie akwenów, na których pływamy. Zdobywanie certyfikatu  przebiega w sposób ciągły podczas całego rejsu szkoleniowego. Kapitan rejsu ocenia  rozwagę, poczucie odpowiedzialności szkolonego oraz poziom posiadanych przez niego umiejętności.

Kandydat powinien:

-potrafić samodzielnie prowadzić jacht morski w porze dziennej w strefie przybrzeżnej

-poradzić sobie z manewrami w porcie i na kotwicowisku

-nawigować - sprawnie i bezpiecznie obsługując jacht

-umieć zanalizować prognozę pogody

-umieć uniknąć sytuacji powodującej stan zagrożenia dla jachtu i jego załogi

Offshore Skipper 

to certyfikat dla osób, które chcą prowadzić jachty żaglowe na wodach pełnomorskich w żegludze rekreacyjnej. Offshore Skipper to innaczej sternik jachtu pełnomorskiego.

Aby przystąpić do tego kursu należy spełnić następujące wymagania:

-ukończone 18 lat

-staż morski o łącznej ilości godzin minimum 600 h w żegludze pełnomorskiej

-minimum 100 h prowadzenia jachtów na wodach pływowych

-świadectwo ukończenia kursu pierwszej pomocy przedmedycznej

-aktualne świadectwo operatora SRC / VHF

-znajomość języka angielskiego w zakresie podstawowej komunikacji i terminologii żeglugowej

-minimum 40 h szkolenia na wodach morskich

Dojazd

 

PRZEPISY WJAZDOWE :

Należy posiadać ważny dowód osobisty, paszport lub inny dokument ważny w umowach międzynarodowych. Wjazd i przebywanie na terenie Chorwacji bez ważnej wizy możliwy jest w przypadku obywateli polskich do 90 dni.

Szczegółowe kontrole graniczne zdarzają się tutaj bardzo rzadko - niemniej jednak należy wiedzieć, jakie zasady obowiązują. Rzeczy osobiste, sprzęt turystyczny i sportowy, przedmioty nie mające charakteru handlowego nie podlegają opłatom celnym, jeśli ich wartość nie przekracza 300 kun. Produkty mleczne , mięsne i pochodzenia zwierzęcego podlegają na granicy przeglądowi weterynaryjnemu. Wino można wwozić w ilości do 5 l na osobę. Zwierzęta muszą posiadać świadectwo zdrowia. Sprzęt techniczny i profesjonalny należy zgłosić na granicy.

Zwrot podatku dla cudzoziemców za towary zakupione na terenie Chorwacji (o wartości powyżej 500 kun) można uzyskać po zrealizowaniu potwierdzonego na granicy przy wyjeździe czeku podatkowego..

JĘZYK :

Chorwacki

WALUTA :

Kuna - to oficjalna waluta w Chorwacji (1 kuna = 100 lip.). Oznaczenie Kn, HRK. Pieniądze można bez problemu wymieniać w bankach na przejściach granicznych i większych miejscowościach turystycznych oraz w kantorach zwanych mjenjalnicami. Poza tym w większości biur podróży, hoteli i kempingów. Obcą walutę można wwozić i wywozić bez ograniczeń, walutę chorwacką do 2000 HRK.

W Chorwacji uznawane są karty Visa, Mastercard, Amierican Express i Diners - w większości punktów usługowo-handlowych i bankomatach.

Płatność

 

Transport uczestnicy organizują we własnym zakresie. Istnieje możliwość wynajęcia przez całą załogę busa (koszt 400 PLN/os.) Pomagamy również w wyszukiwaniu optymalnych połączeń lotniczych.

 

Cena :  1250  zł /os

 

Cena zawiera: 

czarter jachtu, usługi skippera, ubezpieczenie (nie obejmuje chorób przewlekłych), pościel, silnik do pontonu, końcowe sprzątanie, obsługę rejsu

 

Dodatkowe koszty:

- szkolenie 100 eur /os. 
- opłata klimatyczna w wysokości 7 kun = ok. 1 eur /dobę/os. 
- transport – własny/ lub wynajem naszego busa - koszt 400 PLN/os. w obie strony/ lub uczestnicy kompletują się we własnych autach 
- kasa jachtowa na opłaty portowe, paliwo do jachtu i wyżywienie ok. 100 eur (kasa jachtowa i wyżywienie opłacane jest ze składki całej załogi, skipper nie partycypuje w kosztach) 
- kaucja zwrotna: 200-250 eur / osobę (w zależności od wielkości jachtu)– płatna gotówką lub kartą kredytową – zbierana przed zaokrętowaniem w marinie i oddawana po opuszczeniu jachtu bez uszkodzeń 
- wydanie patentu ISSA: 100 – 450 PLN w zależności od stopnia patentu (płatne przelewem na konto organizatora po odbyciu szkolenia)

  • 50% – 1 tydzień od daty rezerwacji

  • 50% – 3 tygodnie do rozpoczęcia