top of page

Termin:         27,02 - 10.03.2019

Jacht:           Bahia 46

Lokalizacja:  Kuba

Zaokrętowanie:

27.02.2019 Marina Cienfuegos

Wyokrętowanie:

10.03.2019  Marina Cienfuegos

od 950 EUR

Rejs nr: K1.1/02/18

Zapraszamy na rejs po Morzu Karaibskim. Tym razem naszym celem jest Kuba - kraj rumu, tańca i samochodów z lat 60-tych. Jedziemy tam w poszukiwaniu egzotyki, tańca i odpoczynku . Wspaniałość tropikalnej przyrody archipelagu karaibskiego, znakomity kubański rumcygara hawańskie i czarujące Kubanki nadają temu krajowi szczególny urok .Kubę otacza ponad cztery tysiące maleńkich egzotycznych wysepek, wśród których najpopularniejszym są Cayo Coco, Cayo Guillermo, Cayo Largo. W miastach Kuby znajduje się mnóstwo interesujących, godnych uwagi zabytków. 

Kuba objęta jest działaniem dwóch klimatów: podrównikowego wilgotnego oraz równikowego, wybitnie wilgotnego, w południowej części kraju. Średnia roczna temperatura powietrza wynosi 25°C. Z końcem lata i jesienią Kubę nawiedzają silne wiatry i cyklony. Najlepszy czas na wyjazd na Kubę, to pora sucha, czyli od listopada do kwietnia, jest to szczyt sezonu.

powrót
atrakcje
jacht

HAWANA

Hawana przez wielu uważana jest za najpiękniejsze miasto zachodniej półkuli. Z pewnością, jak rzadko które miasto, obfituje w wiele wiekowych budowli. Znaczna część z nich jest zbudowana z białego wapienia powstałego z koralowców. Do jednych z najstarszych budowli należy zespól warowni hawańskich. Należy do nich strzegący portu Castillo del Moro, La Punta i La Cabana. Zwiedzanie samego miasta dobrze zacząć od Habana Vieja, gdzie znajdują się główne muzea miasta oraz odrestaurowane, eleganckie kolonialne budynki. Wokół Placu Katedralnego (Plaza de la Catedral) wznoszą się liczne kościoły z XVI - XVIII wieku. Znajduje się tu katedra, kościół San Francisco, klasztor Santa Clara. Spośród licznych rezydencji najokazalszy jest dawny pałac gubernatora. Interesujący jest także Castillo del Principe z XVII wieku. Z drugiej strony miasta leży Vedado, postmodernistyczne centrum miasta z lat 50. Wiele z okazałych pokolonialnych budowli zostało tu zamienione na gmachy użyteczności publicznej, ministerstwa i muzea. Kilka kilometrów dalej leży rozległy Plaza de la Revolución. Głównym rejonem kultury dla hawańczyków jest centrum miasta, zwykle wolne od natłoku turystów. Znajdują się tu kina, teatry, galerie, a w klubach odbywają się liczne koncerty. Ważną ulicą rozrywki jest ciągnący się wzdłuż morza gwarny Malecón. Szczególnie ożywa on podczas karnawału. Liczne dyskoteki i lokale nocne znaleźć można także w dzielnicach turystycznych. 

CIENFUEGOS

Można nazwać kubańskim Paryżem. Założone przez francuskich imigrantów, eleganckie, rozbudowane, tętniące życiem miasto ze swoim historycznym centrum wpisane jest na listę Światowego Dziedzictwa Unesco. Miasto zdecydowanie wyróżnia się na tle innych kubańskich miast architekturą, zadbanymi i odnowionymi budynkami oraz dobrze zaopatrzonymi sklepami. Mieszkańcy dumni są ze swojej tradycji muzycznej, którą zawdzięczają słynnemu kubańskiemu muzykowi Benny More, jego afro-kubańskie rytmy rozbrzmiewają na ulicach Cienfuegos.

GUANO DEL ESTE

Maleńka wyspa z latarnią morską. Wejście na latarnie jest zabronione, jednak butelka rumu czasem otwiera drzwi.
CAYO LARGO

Maleńka wyspa Cayo Largo znajduje się w archipelagu Canarreos, około 50 mil na południe od wybrzeży Kuby. Niegdyś służyła piratom za bazę, a od lat 80-tych minionego stulecia stała się jedną z największych atrakcji kubańskiej turystyki i poniekąd symbolem  egzotycznego urlopu na Karaibach. Marina Marlin na Cayo Largo ukryta jest za zachodnim cyplem tej długiej na 16 i szerokiej na 2 Mm wyspy.

CAYO RIKO

Bezludna wyspa. Po wyspie biegają oswojone iguany. Można je karmić chlebem. Wyspa kryje piękną plażę z klimatyczną knajpą, a Cayo del Dios – kolorowe ryby i muszle.

CAYO ROSARIO

Bazludna wysepka, gdzie można się poczuć jak Robinson Crusoe – cisza, spokój, tylko plaża i rafa koralowa.

TRINIDAD

Prawdziwa perła architektury kolonialnej, trzecie najstarsze miasto na Kubie, które zachowało swój tradycyjny charakter. Odnowione i kolorowe miasto, wygląda jak z bajki. Centralne położenie miasta w głębi lądu nie jest przypadkowe, miało na celu ochronę  przed napadami piratów, którzy upodobali sobie Kubę jako cel swoich grabieży. Trininad to miasto słynące z pięknych pałaców, bogato zdobionych i kolorowych domów, które są poddawane konserwacji, tak by zachować jak najwięcej zabytkowych budynków. Rząd dba w ten sposób o zachowanie niepowtarzalnego klimatu kolonialnej przeszłości. Co wieczór w Trinidadzie odbywają się imprezy, na których główną rolę gra salsa. W okolicy Trinidadu znajdują się piękne plaże oraz Valle de los Ingenios, czyli Dolina Cukrowa. W XVII wieku to właśnie uprawa trzciny cukrowej stała się źródłem świetności tego miasta.. Pamiątką z tamtych czasów są pozostałości rezydencji dawnych plantatorów.

 

BAHIA 46

Została wyprodukowana  przez firmę Fountaine Pajot. Łącznie wybudowano 172 jednostki Bahia 46, które nadal cieszą się popularnością. Osoby pływające na pokładzie tego katamaranu chwalą sobie wielkość jednostki oraz sporą przestrzeń użytkową. Cena czarteru również jest atrakcyjna z uwagi na wiek jednostki. Bahia 46 to katamaran, który warto polecić większej grupie osób. Jej jakość wykonania, plan pokładu i wykorzystanie przestrzeni użytkowej jest imponujące. Jest na tyle duży, aby zachować właściwy prześwit pod pomostem i szerokie przejścia na kadłubach. Jak we wszystkich katamaranach Fountain Pajot minikile chronią śruby i stery. Stanowisko sternika jest centralne. Katamaran ma typowy dzisiaj ułamkowy takielunek z mniejszym przednim żaglem i dużym grotem z prostym i efektywnym olinowaniem masztu.  Nie od rzeczy warto wspomnieć, że jest to także elegancki katamaran, o nowoczesnym i ergonomicznym salonie i kambuzie. Może na nim żeglować 10 – 12 osób.

akwen
warto wiedzieć

 

MORZE KARAIBSKIE

Wchodzące w skład Oceanu Atlantyckiego, położone między Ameryką Północną, a Ameryką Południową. Często było nazywane Karaibami czy Indiami Zachodnimi. Największą wyspą Morza Karaibskiego jest Kuba. Obowiązuje tutaj amerykański system oznakowania nautycznego – IALA B (odwrotnie niż w Europie) –  idąc z morza do lądu, po sterburcie musimy zostawiać czerwone boje, po lewej – zielone. Trzeba o tym bezwzględnie pamiętać, zwłaszcza przy podejściach do Cayo Largo czy Casilady, gdzie na dużym obszarze wystawiono tylko boje czerwone! Płytka zatoka Cienfuegos i podejścia do marin są dobrze oznakowane zarówno bojami krawędziowymi, jak i nabieżnikami.

Od Florydy oddziela ją Cieśnina Florydzka, od Meksyku – Cieśnina Jukatańska, od San Domingo – Cieśnina Zawietrzna. Dobrze rozwinięte brzegi obfitują w liczne zatoki. Okoliczne wyspy tworzą archipelagi Jardines de la Reina, Los Canarreos, Los Colorados, Sabana-Camagüey. Otaczające Kubę głębiny morskie sięgają 7000 m. Przeważający tam klimat tropikalny łagodzą północno-wschodnie wiatry, które wieją na wyspie przez cały rok. Pływanie nocą na przybrzeżnych wodach Kuby jest zabronione ze względu na dużą liczbę małych wysp i raf koralowych.

PRZEPISY WJAZDOWE :

Obywatel polski udający się na Kubę obowiązany jest do posiadania wizy odpowiedniej do celu planowanego pobytu lub tzw. karty turysty (Tarjeta de Turista), wydawanej wyłącznie w celach turystycznych. Wizy wydaje konsulat kubański w Warszawie, a karty turysty (indywidualne lub grupowe) można nabyć tamże lub w niektórych biurach podróży. Przy przekraczaniu granicy zalecany jest 6-miesięczny okres ważności paszportu, licząc od planowanej daty wjazdu na Kubę. Turysta zobowiązany jest również posiadać bilet powrotny lub umożliwiający kontynuację podróży. Służby graniczne mogą odmówić prawa przekroczenia granicy bez podania powodu odmowy. Przed odprawą paszportową turysta mający wizę może być obowiązany do wypełnienia formularza Tarjeta Internacional de Embarque y Desembarque. W takim wypadku podstemplowany formularz należy zachować, ponieważ bez niego niemożliwe jest opuszczenie Kuby. Turyści przyjeżdżający na wypoczynek zorganizowany nie muszą udokumentować posiadanych środków pieniężnych. Turyści przyjeżdżający indywidualnie powinni mieć przynajmniej 100 CUC (lub równowartość tej kwoty w innej walucie wymienialnej) na każdy dzień planowanego pobytu. Posiadanie kart kredytowych VISA traktowane jest jako spełnienie tego warunku.

 

UBEZPIECZENIE:

Polisa ubezpieczeniowa od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia jest obowiązkowa, a jej brak może stanowić podstawę do odmowy wjazdu na Wyspę. Należy się przy tym upewnić, czy firma ubezpieczeniowa ma przedstawiciela uprawnionego do działania na obszarze Ameryki Łacińskiej i Karaibów oraz z jaką instytucją kubańską ona współpracuje.

 

STREFA CZASOWA :

czas polski - 6 godz.

 

JĘZYK :

hiszpański

 

KOMUNIKACJA :

Kuba ma słabo rozwiniętą komunikację międzymiastową. Na terenie kraju można jednak bez problemu poruszać się oprócz oznakowanych stref.
- Autostop

Jedna z najtańszych i najciekawszych form zwiedzania Kuby. Kierowcy chętnie zatrzymują się i zabierają turystów ze sobą.

- Autobusy

Na Kubie są dwa typy autobusów, jedne to te przeznaczone dla turystów, a drugie dla Kubańczyków, które dowożą ich do pracy. Dla turystów są specjalne linie autobusowe Viazul i Transtur. Bilety na przejazd można kupić w biurach podróży lub w informacji turystycznej. Transport miejskimi autobusami jest opcją tanią. W miarę szybko można przemieścić się w konkretne miejsce.

- Pociągi

Transport kolejowy jest bardzo słabo rozwinięty. Do tego pociągi mają opóźnienia, często jest bardzo tłoczno, a bilety należy kupić z odpowiednim wyprzedzeniem.

- Samochód

Istnieje możliwość wypożyczenia auta. Jest to jednak droga opcja podróżowania po Kubie. Polskie prawo jazdy jest ważne przez sześć miesięcy od momentu przekroczenia granicy.

- Taksówki

Jest to droga opcja podróżowania po kraju. Kursują w praktycznie każde miejsce wskazane przez turystę. Tzw. taksówki łączone – ceny przybliżone do kosztu za bilet autobusowy. Odjeżdżają ze stałych miejsc w chwili, kiedy kierowca zbierze komplet osób. Istnieją też taksówki motorowe i rowerowe, które mogą przewieźć jedną lub dwie osoby.

 

DŁUGOŚĆ LOTU :

do Havany: z przesiadką, w zależności od linii lotniczej ok. 15 godz.-18 godz. (przelot samolotem rejsowym z przesiadką)

 

WALUTA :

na Kubie są dwie waluty CUP – peso kubańskie (peso cubano) oraz CUC – peso wymienialne (peso convertible).

Pierwsza (CUP), słabsza, lokalna, za którą kupicie podstawowe produkty, zapłacicie za niektóre usługi. Oraz druga (CUC), lepsza, do płacenia za dobra „luksusowe”.

Turyści z reguły płacą w CUC (za nocleg, jedzenie, atrakcje turystyczne etc), ale są również miejsca, gdzie można płacić w CUP (np. stacje benzynowe, owoce, warzywa), choć nie zawsze i nie we wszystkich miejscach się to uda.

CUC wart jest około 1 USD, czyli dolara amerykańskiego.

CUP to wartość około 1/25 CUC.

Ponieważ waluty są podobne, a często nawet przy obu pojawia się symbol $, to ważne jest aby nauczyć się je odróżniać. Wiele razy słyszeliśmy, że turystom wydaje się resztę w CUP zamiast CUC, bo jest on po prostu nieświadomy, więc łatwo można na takim oszustwie zarobić. W końcu różnica w kursie to 1:25. Najłatwiej je rozróżnić po kolorach banknotów – CUC są kolorowe, a CUP jednokolorowe i z reguły bardziej zniszczone, cieńsze.

 

PRZEPISY WIZOWE:

Na podstawie odpowiednich rozporządzeń Głównego Urzędu Celnego (Aduana General de la República) rząd kubański z dniem 1 września 2014 r. wprowadził w życie nowe przepisy celne dotyczące przede wszystkim ograniczeń w zakresie wwozu na terytorium Kuby artykułów użytku osobistego, sprzętu AGD, sprzętu i wyposażenia informatycznego. Szczegółowa lista produktów, które nie podlegają ocleniu została zamieszczona w Rozporządzeniu nr 206 z 30 czerwca 2014 r. (Resolución 206-2014 del Jefe AGR).

Dodatkowo specjalne zezwolenie Ministerstwa Telekomunikacji wymagane jest w przypadku wwozu takich urządzeń jak: faksy bezprzewodowe, centralki telefoniczne, mikrofony bezprzewodowe i osprzęt do nich, routery i switche, walkie-talkie (maksymalnie po 1 szt. w skali roku).

Przepisy fitosanitarne zakazują wwozu owoców, warzyw, sadzonek, nasion oraz pasz i karm dla zwierząt. Zakaz dotyczy również serów, wędlin, mięs i ich przetworów. Wskazane jest zadeklarowanie wwożonej gotówki w kwocie przekraczającej 5.000 USD.

Bez rachunku ze sklepu potwierdzającego zakup można wywieźć jedynie 50 szt. cygar. Normy CITES zakazują wywozu zwierząt morskich i lądowych, endemicznych lub będących pod ochroną (np. żółwi, iguan, krokodyli, papug) oraz skór i wyrobów z tych zwierząt. Nie zezwala się na wywóz muszli. Na wywóz antyków i dzieł sztuki, w tym również rękodzieła i rzemiosła artystycznego większej wartości, należy uzyskać zezwolenie, wydawane przez Registro Nacional de Bienes Culturales Departamentu Dziedzictwa w Ministerstwie Kultury. Na wywóz większej ilości złota czy srebra należy mieć zezwolenie Banco Nacional de Cuba. Wywóz alkoholu ograniczony jest do 3 litrów. Obowiązuje zakaz wywozu miejscowych walut w kwotach przekraczających 100 CUP i 200 CUC.

Dojazd

Płatność

dojazd
Płatność

 

Kubańskie lotniska:

- lotnisko José Martí International Airport w Hawanie znajduje się 14 km od centrum miasta,

- lotnisko Juan Gualberto Gómez Airport w pobliżu Varadero,

- lotnisko Antonio Maceo Airport w Santiago de Cuba obsługuje głównie loty krajowe, ale ma w swoim harmonogramie kilka międzynarodowych. 

Bezpośrednie loty z Polski do Hawany nie są dostępne. Najlepiej wybrać lot z przesiadką na jednym z lotnisk Europy. Wygodne połączenia lotnicze do Hawany oferuje: Madryt, Paryż (Charles de Gaulle, Orly), Mediolan (Malpensa) i Londyn (Gatwick). Dobre połączenie lotnicze posiada także Rzym (Fiumicino), Frankfurt i Amsterdam. Średnie ceny biletów mieszczą się w granicach 1900 - 2400 zł

 

Cena :   950  Euro /os - koja jednoosobowa otwarta wydzielona z części korytarza pływaka

                1100  Euro /os - miejsce w koi 2 osobowej  z łazienką dostępną  z kabiny i od strony korytarza  dostępną również dla załogantów z

                                                    koi otwartych oraz dla skippera 

            1150  Euro /os - miejsce w koi 2 osobowej  z oddzielna łazienką dostępną  z kabiny

        

Cena zawiera:

– pobyt na jachcie w kabinie 2-osobowej 

– opiekę profesjonalnego skippera

– podstawowe szkolenie żeglarskie

– ubezpieczenie KL, NNW, 

– pościel, ręczniki

– ponton z silnikiem zaburtowym

pomoc przy załatwianiu wszelkich formalności (wizy, transport, hotel, proponowane wycieczki)

– obowiązkowa opłata na podatek żeglarski: 12 CUC /osobę/dzień => 10 EUR /osobę/dzień

  • dzieci w wieku poniżej 12 lat 6 CUC/osobę/dzień

  • dzieci poniżej 2 lat – brak opłaty

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
 

Cena nie zawiera:

– lotów ( na życzenie klienta pomagamy wyszukać dogodne połączenia lotnicze i pomagamy w załatwieniu formalności związanych z lotami)

– karty turysty Tarjeta de Turista (pomagamy w załatwieniu karty przed wyjazdem, zajmujemy się wszelkimi formalnościami): ok. 125 PLN 

– obowiązkowej wyjazdowej opłaty lotniskowej z Kuby: 25 CUC /osobę => ok. 21 EUR ( jeżeli w danym roku jest pobierana)

– składki jachtowej: wyżywienie, opłaty portowe, wstępy do parków narodowych, paliwo do jachtu i pontonu, sprzątanie jachtu po rejsie .  Będą one

   opłacane ze wspólnej kasy jachtowej  - 200 EUR / osobę (skipper nie opłaca składki)

– własnych wydatków (wycieczki, muzea, puby, napoje procentowe itp)

PROPONUJEMY PRZYLOT DO HAVANY  ( 3 DOBY WCZEŚNIEJ ) celem poznania kultury , architektury, przyrody oraz klimatu miasta i okolic. Będzie się to wiązać z dodatkowymi kosztami : Ujęte są one w zakładce "proponowany program pobytu" poniżej 

Przelicznik walutowy : https://pl.coinmill.com/CUC_PLN.html

 
Harmonogram płatności:
  • 50% – 1 tydzień od daty rezerwacji

  • 50% – 6 tygodni do rozpoczęcia rejsu

bottom of page